GYIK

1. Megrendeléssel és kiszállítással kapcsolatos kérdések

Hogyan jut el hozzám az áru?

Ön 3 féle módon kaphat árut:

  1. Normál – túrajárat szerinti – kiszállítás
  2. Ad-Hoc rendelés alapján történő kiszállítás
  3. Cash&Carry - személyes átvétel

Mindhárom esetben a rendelését on-line a Rendelés menüpont alatt adhatja le. A tervszerű és Ad-Hoc rendelés esetén a szállítást megelőző munkanapon reggel 9 óráig, Cash&Carry esetében 6-12 óra között.

Rendelhető-e több Ad-Hoc kiszállítás egy adott hónapban?

Igen, egy adott hónapban korlátlan számú megrendelés adható le az alábbi feltételek mellett:

  • egy hónapban egy megrendelést, az elsőt díjmentesen biztosítjuk, majd minden további rendelés 10.000 Ft+áfa költséggel jár
  • a megrendelés összege minimum 100.000 Ft
  • a megrendelés leadásának határideje a kiszállítást megelőző munkanap reggel 9 óra
  • fizetési határidő 3 nap

A kiszállítás időpontját szeretném módosítani, van rá lehetőség?

A kiszállítási napok változtatásának igényét az ugyfelszolgalat@odbe.hu címre kell elküldeni. A kérelmét a beérkezést követő 30 napon belül bíráljuk el és tájékoztatjuk.

Készpénzben tudok a szállítónak fizetni az áru átvételekor?

Nem, a szállítónak semmilyen formában nem lehet fizetni.

A készpénzes vásárlásra előzetesen le kell adni a megrendelést?

Készpénzes vásárlásra csak Cash&Carry üzleteinkben van lehetőség. Ilyen típusú vásárlásnál is előzetesen le kell adnia megrendelését az adott munkanapon 6-12 óra között az on-line rendelési felületen. Amennyiben szükséges, Ügyfélszolgálatunk telefonos segítséget tud nyújtani. Lehetőség van arra is, hogy a rendelésre jogosult személy a logisztikai központ Cash&Carry részlegén, az erre kihelyezett terminál segítségével személyesen rögzítse a kívánt termékek listáját.

Hol találom meg a területileg hozzám tartozó készpénzes vásárlási lehetőséget biztosító Cash&Carry központ címét?

A Cash&Carry raktáraink címét és nyitvatartási idejét a Raktárak és C+C menüpont alatt lehet elérni.

Cash&Carry rendelést bármelyik logisztikai központba leadhatok?

Igen, Cash&Carry rendelés bármelyik logisztikai központunkba leadható.

Készpénzes vásárlásnál is lehet vásárolni a teljes szortimentből?

A Cash&Carry raktárainkban természetesen a teljes elérhető árukészletből lehet vásárolni.

Cash&Carry kártyával tudok-e fizetni?

Nem, a Cash&Carry kártya azonosítási, nem fizetési célt szolgál.

Kérdésem, problémám van rendelés leadásban akkor kit keressek?

Kérdéseivel, problémájával kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-18 óra között, vagy írásban az info@odbe.hu, illetve az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címek valamelyikén keresztül.

Hol tudok érdeklődni, információt kérni a kiszállítással kapcsolatban?

Kérdéseivel, problémájával kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-18 óra között, vagy írásban az info@odbe.hu, illetve az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címek valamelyikén keresztül.

Hova fordulhatok, ha a megrendelt áru helyett más árut kaptam, vagy nem a megrendelt mennyiséget?

Amennyiben a kapott áruval kapcsolatban bármilyen jellegű észrevétele van az ÁSZF vonatkozó rendelkezése (II. 5.4) alapján kérjük, hogy az átvételtől számított egy (1) munkanapon belül küldje el panaszát az info@odbe.hu vagy ugyfelszolgalat@odbe.hu címeink egyikére, vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat a már ismert időpontokban és elérhetőségen.

Sérült, minőségi hibás terméket kaptam, hova fordulhatok?

Amennyiben az átvett áru sérült, vagy minőségi hibás, úgy az ÁSZF vonatkozó rendelkezései (II. 5.4; II. 5.5) alapján kérjük, hogy az átvételtől számított egy (1) munkanapon belül küldje el észrevételét e-mailben az info@odbe.hu, vagy az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címeink egyikére az alábbi adatokkal:

  • fénykép(ek) a termék(ek)ről, melyen egyértelműen látható a sérülés vagy minőségi hiba
  • szállítás dátuma, vagy a szállítólevél száma
  • vevőkód
  • termék megnevezése, cikkszáma
  • pontos darabszám

Nem jövedéki termékek esetén (öngyújtó, hamutartó, cigarettatöltő, stb.) kérjük, minden esetben forduljon a termék gyártójához/forgalmazójához.

Nem a megadott címre szállították ki az árut, hol tudok érdeklődni?

Ebben az esetben kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-18 óra között.

Panasszal szeretnék élni a kiszállító személy viselkedésével kapcsolatban, hova fordulhatok?

Panaszával telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz Contact Centerhez fordulhat, írásban pedig az info@odbe.hu vagy ugyfelszolgalat@odbe.hu címeinkre.küldheti el észrevételét.

A megrendelt termékeket raklapon kapjuk az üzletünkbe?

A kiszállítás nem raklapokon történik, hanem leplombált műanyag dobozokban.

Nem jövedéki terméket (cigarettatöltő, öngyújtó, stb), lehet-e továbbra is közvetlenül a forgalmazótól beszerezni, vagy ez csak az ODBE-n keresztül lehetséges?

Az ODBE is forgalmaz bizonyos nem jövedéki temékeket, de közvetlenül minden ezzel foglalkozó forgalmazó/gyártó is adhat el a dohányboltok részére.

Milyen módon tudok én, vagy meghatalmazottam vásárolni Cash&Carry üzletekben?

Amennyiben Ön már rendelkezik névre szóló Cash&Carry kártyával, a vásárláshoz csak erre és személyes okmányaira van szükség.

Egyéb esetben: NAV engedély, vagy annak másolata, egyéni vállalkozói igazolvány vagy annak másolata, vállalkozás esetén aláírási címpéldány másolata, személyazonosító okmányok, úgymint személyi igazolvány és lakcímkártya.

Meghatalmazott személy útján történő vásárlás esetén cégszerűen aláírt meghatalmazás, valamint az összes előbb említett dokumentum másolatban, két tanúval ellátva és cégszerűen aláírva.

Adataim módosultak, hol tudom ezt jelezni, bejelenteni?

Az adatok változását az on-line rendelési kezelőfelület erre hivatott menüpontjában tudja bejelenteni.

2. Számlázási és pénzügyi kérdések

Hogyan tudom kiegyenlíteni számlámat?

Az ODBE által kiszállított áru (normál, ad-hoc) ellenértékét fizetheti átutalással az ODBE bankszámlaszámára (OTP Bank Nyrt: 11735005-20578819), vagy közvetlenül a megjelölt számlaszámra a bankfiókokban.

Cash&Carry vásárlás során készpénzben 1.500.000 Ft összeghatárig, bankkártyás fizetés esetén a bankkártyához tartozó számla legfelső napi vásárlási limit erejéig. A kétféle fizetési mód egyidejű használata nem lehetséges, tehát csak kártyás vagy készpénzes fizetési lehetőséget tudunk biztosítani.

A következő típusú bankkártyákat fogadjuk el: MasterCard, Visa, Maestro

Milyen fizetési határidő van a megrendelt árura?

Egységesen, mindenki számára tizennégy (14) napos fizetési határidőt biztosítunk a számla kiállításától, Ad-Hoc vásárlás esetében ez három (3) nap, Cash&Carry vásárlások alkalmával pedig a helyszínen készpénzben vagy bankkártyával kell fizetni.

Mi alapján számítják ki a kapott árrést?

Az árrés sávos rendszerben kerül kiszámolásra. A kialakítás során egyrészről törekedtünk arra, hogy méltányos legyen, vagyis a kisebb forgalmú dohányboltok nagyobb árrést kapjanak és magasabb nyereséget érhessenek el, ezzel is ellensúlyozva a területi elhelyezkedésükből esetlegesen keletkező hátrányukat, másrészről ennek kompenzálására – a törvényi előírásoknak megfelelően – 2015. november 1-től a boltok a jobb láthatóságért cserébe polc-szerződést köthetnek a gyártókkal. Összesen 4 árrés-sávot állapítottunk meg, ezek megtalálhatóak a honlapunkon. Fontos megjegyezni, hogy a sávok mindenki számára azonosan, átlátható módon kerülnek megállapításra.

Tehát 2015. november 1-től lehetőségem van a dohánygyártóktól a jobb láthatóságért pénzt kérni, szerződés keretén belül?

Igen, erre 2015. november 1-től lehetőség van, a törvényben meghatározottak szerint.

Melyik árrés-sáv vonatkozik rám?

Az árrés-sávok itt találhatóak.

Az árrés hogyan változik?

Az árrés-sáv megállapítás naptári év- periódusú, vagyis minden év elején az összes dohánybolt a maximálisan adható árrést kapja meg, ez cigarettánál 11,5%, egyéb dohányáru esetében 13%. Fontos, hogy a sávoknál a forgalom sáv együtt értendő a cigarettára és az egyéb dohánytermékekre, de csak a jövedéki termékek számítanak bele. Majd annak függvényében, hogy mekkora a bolt forgalma az év végéig vagy ebben a kedvezőbb sávban marad, vagy ha a vásárolt mennyiség értéke alapján a második sávba kerül, akkor az azon felüli termékekre már alacsonyabb árrést számolunk. Minden év január elsejétől nullázódik a periódus, vagyis mindenki újra a legmagasabb árréssel indul.

Honnan tudom letölteni az elektronikus számlát?

Az elektronikus számlához a Számlaközpont által küldött e-mail-ben található link segítségével jut hozzá, de a kiállított elektronikus számlát a www.szamlakozpont.hu weboldalon, a saját felhasználói fiókba történtő belépés után is le lehet tölteni.

Nem elegendő a rendelkezésre álló hitelkeret. Van lehetőség a hitelkeret megemelésére?

Limitemelési kérelem benyújtására e-mail formájában van lehetőség, melyet az ügyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címre kell eljuttatni. A kérelmet az ODBE Pénzügyi Osztálya bírálja el.

Mit kell tennem, ha rossz hivatkozással került elutalásra/befizetésre egy adott összeg?

Rossz hivatkozás esetén e-mailben ( ugyfelszolgalat@odbe.hu ; info@odbe.hu ) elküldött nyilatkozatával rendelkezhet arról, hogy a befizetett/utalt összeget melyik számla kiegyenlítésére kívánja fordítani.

Szállítólevél számra hivatkozhatok-e a kiegyenlítésnél?

Nem. Minden esetben a pontos számla sorszámra kell hivatkozni. Amennyiben a szállítólevél számára hivatkozik, az összeg felvezetésre megtörténik, de lekönyvelésére csak a számla kiállítását követően kerül sor.

3. Számítástechnikai kérdések

Milyen számítástechnikai felszereltséggel kell, hogy rendelkezzen a számítógépem, hogy biztonságosan tudjam használni az ODBE kezelőfelületét?

A kereskedőktől az ODBE on-line rendelési felülete csupán egy elfogadható böngészőprogram meglétét várja el. Ez lehet Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox is. Továbbá szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy megrendelését bárhonnan leadhatja, hiszen on-line rendszerünk nem helyhez kötött, így Ön akár otthonából is leadhatja megrendelését.

Van-e lehetőség elektronikus számla igénylésére?

Az elektronikus számlázással kapcsolatos részletes tájékoztatónkat itt tudják elolvasni.

Véletlenül letöröltem az elektronikus számláimat, hol tudom újra letölteni?

Az ODBE által kiállított számláról a felhasználók a Számlaközponttól egy e-mailt kapnak, melyben egy linket találnak. Itt érhető el a kiállított elektronikus számla. Ezen a linken keresztül bármikor le tudja a számlát tölteni korlátlan mennyiségben, valamint kérés esetén Ügyfélszolgálatunk is meg tudja küldeni az Önök részére a szükséges beazonosítást követően.

Ha lefagy a rendszerem és éppen rendelés közben voltam, akkor elölről kell kezdenem a rendelés elkészítését vagy megjegyzi a program, hogy hol tartottam?

Az online rendelési felület 5 percenként automatikusan menti a rögzített tételeket, tehát maximum 5 percnyi adat veszhet el, de a felhasználó akár minden berögzített tétel után letárolhatja a berögzített rendelését.