Ügyfélszolgálat: 06-1-444-51-44
H-P: 6:00-17:00
info@odbe.hu

GYIK

1. Megrendeléssel és kiszállítással kapcsolatos kérdések

Hogyan jut el hozzám az áru?

Ön 3 féle módon kaphat árut:

  1. Normál – túrajárat szerinti – kiszállítás
  2. Ad-Hoc rendelés alapján történő kiszállítás
  3. C+C bolt - személyes átvétel

Mindhárom esetben a rendelését on-line a Rendelés menüpont alatt adhatja le. A tervszerű és Ad-Hoc rendelés esetén a szállítást megelőző munkanapon hajnal 2 óráig, C+C esetében szintén munkanapokon 6-12 óra között.

Rendelhető-e több Ad-Hoc kiszállítás egy adott hónapban?*

Igen, egy adott hónapban korlátlan számú megrendelés adható le az alábbi feltételek mellett:

  • egy hónapban két megrendelést, mindkettőt díjmentesen biztosítjuk, majd minden további rendelés 10.000 Ft+áfa költséggel jár
  • a megrendelés összege minimum 150.000 Ft
  • a megrendelés leadásának határideje a kiszállítást megelőző munkanap hajnal 2 óra
  • fizetési határidő 5 nap

A kiszállítás időpontját szeretném módosítani, van rá lehetőség?

A kiszállítási napok változtatásának igényét az ugyfelszolgalat@odbe.hu címre kell elküldeni. A kérelmét a beérkezést követő 30 napon belül bíráljuk el és tájékoztatjuk annak eredményéről.

Készpénzben tudok a szállítónak fizetni az áru átvételekor?

Nem, a szállítónak semmilyen formában nem lehet fizetni.

A készpénzes vásárlásra van lehetőség?

A jövedéki törvénnyel összhangban C+C üzleteinkben készpénzes vásárlásra nincs lehetőség.

Milyen módon tudok én, vagy meghatalmazottam vásárolni C+C üzletekben?

Vásárló Azonosításhoz szükséges dokumentumok
Van C+C kártyája a vásárlónak Személyazonosítás után (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) – kiadjuk az árut
Nincs C+C kártyája de koncesszió tulajdonos beltag vagy ev. Aláírási címpéldány másolata + személyazonosító dokumentum: kiadjuk az árut
Nincs C+C kártyája de betéti társaságban ügyvezető kültag Aláírási címpéldány másolata + személyazonosító dokumentum: egyező adatok esetén kiadjuk az árut
Nincs C+C kártyája és kültag a bt-ben vagy alkalmazott a boltban, vagy egyéb személy Koncesszió gyakorló meghatalmazása + a koncesszió gyakorlójának aláírási címpéldány másolata + személyazonosítás: egyező adatok esetén kiadjuk az árut.

 

Hol találom meg a területileg hozzám tartozó C+C központ címét?

A C+C raktáraink címét és nyitvatartási idejét a Raktárak és C+C menüpont alatt, valamint telefonos ügyfélszolgálati vonalunk 2-es menüpontjában lehet elérni.

C+C rendelést bármelyik logisztikai központba leadhatok?

Igen, C+C rendelés bármelyik logisztikai központunkba leadható.

C+C kártyával tudok-e fizetni?

Nem, a C+C kártya azonosítási, nem fizetési célt szolgál.

Kérdésem, problémám van rendelés leadásában, kit keressek?

Kérdéseivel, problémájával kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-17 óra között, vagy írásban az info@odbe.hu, illetve az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címek valamelyikén keresztül.

Hol tudok érdeklődni, információt kérni a kiszállítással kapcsolatban?

Kérdéseivel, problémájával kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-17 óra között, vagy írásban az info@odbe.hu, illetve az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címek valamelyikén keresztül.

Hova fordulhatok, ha a megrendelt áru helyett más árut kaptam, vagy nem a megrendelt mennyiséget?

Amennyiben a kapott áruval kapcsolatban bármilyen jellegű észrevétele van az ÁSZF vonatkozó rendelkezése (II. 5.4) alapján kérjük, hogy az átvételtől számított egy (1) munkanapon belül küldje el panaszát az info@odbe.hu vagy ugyfelszolgalat@odbe.hu címeink egyikére, vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat a már ismert időpontokban és elérhetőségen.

Sérült, minőségi hibás terméket kaptam, hova fordulhatok?

Amennyiben az átvett áru sérült, vagy minőségi hibás, úgy az ÁSZF vonatkozó rendelkezései (II. 5.4; II. 5.5) alapján kérjük, hogy az átvételtől számított egy (1) munkanapon belül küldje el észrevételét e-mailben az info@odbe.hu, vagy az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címeink egyikére az alábbi adatokkal:

  • fénykép(ek) a termék(ek)ről, melyen egyértelműen látható a sérülés vagy minőségi hiba
  • szállítás dátuma, vagy a szállítólevél száma
  • vevőkód
  • termék megnevezése, cikkszáma
  • pontos darabszám

Nem jövedéki termékek esetén (öngyújtó, hamutartó, cigarettatöltő, stb.) kérjük, minden esetben forduljon a termék gyártójához/forgalmazójához.

Nem a megadott címre szállították ki az árut, hol tudok érdeklődni?

Ebben az esetben kérjük forduljon telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz (+36 1 444 51 44) munkanapokon 6-17 óra között.

Panasszal szeretnék élni a kiszállító személy viselkedésével kapcsolatban, hova fordulhatok?

Panaszával telefonon Ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat, írásban pedig az info@odbe.hu vagy ugyfelszolgalat@odbe.hu címeinkre küldheti el észrevételét.

Nem jövedéki terméket (cigarettatöltő, öngyújtó, stb), lehet-e továbbra is közvetlenül a forgalmazótól beszerezni, vagy ez csak az ODBE-n keresztül lehetséges?

Az ODBE is forgalmaz bizonyos nem jövedéki termékeket, de közvetlenül minden ezzel foglalkozó forgalmazó/gyártó is adhat el a dohányboltok részére.

Adataim módosultak, hol tudom ezt jelezni, bejelenteni?

Az adatok változását az on-line rendelési kezelőfelület erre hivatott menüpontjában tudja bejelenteni.

Termékreklamációmat hol tudom bejelenteni?

Termékekkel kapcsolatos reklamációját az on-line rendelési kezelőfelület erre hivatott menüpontjában tudja bejelenteni.

2. Számlázási és pénzügyi kérdések

Hogyan tudom kiegyenlíteni számlámat?

Az ODBE által kiszállított áru (normál, ad-hoc) ellenértékét fizetheti átutalással az ODBE bankszámlaszámára (OTP Bank Nyrt: 11735005-20578819), vagy közvetlenül a megjelölt számlaszámra a bankfiókokban.

A C+C vásárlás folyamata:
A bankrendszerben országosan március 2-án indult szolgáltatásnak és vállalatunk fejlesztéseinek köszönhetően kifejezetten a C+C vásárlásoknál az azonnali utalásokat egy új ODBE bankszámlaszámra kell utalni, mely szintén az OTP Bank-nál van vezetve:

  • Ennek azonosítója: 11735005-20578864
  • Amennyiben erre a számlaszámra érkezik az utalás úgy az gyorsabban kerül könyvelésre, mint más befizetések. Felhívjuk figyelmüket, hogy ez az eljárás csak a C+C vásárlásokra érvényes és csak abban az esetben tudjuk vállalni a gyorsabb C+C kiszolgálást, ha erre a számlaszámra érkezik az utalás.

Milyen fizetési határidő van a megrendelt árura?

Egységesen, mindenki számára tizennégy (14) napos fizetési határidőt biztosítunk a számla kiállításától, Ad-Hoc vásárlás esetében ez öt (5) nap, CC+C vásárlások alkalmával aznap, azonnali átutalással.

Mi alapján számítják ki a kapott árrést?

Az árrés sávos rendszerben kerül kiszámolásra. A kialakítás során egyrészről törekedtünk arra, hogy méltányos legyen, vagyis a kisebb forgalmú dohányboltok nagyobb árrést kapjanak és magasabb nyereséget érhessenek el, ezzel is ellensúlyozva a területi elhelyezkedésükből esetlegesen keletkező hátrányukat, másrészről ennek kompenzálására – a törvényi előírásoknak megfelelően – 2015. november 1-től a boltok a jobb láthatóságért cserébe polc-szerződést köthetnek a gyártókkal. Összesen 4 árrés-sávot állapítottunk meg, ezek megtalálhatóak a honlapunkon. Fontos megjegyezni, hogy a sávok mindenki számára azonosan, átlátható módon kerülnek megállapításra.

Tehát 2015. november 1-től lehetőségem van a dohánygyártóktól a jobb láthatóságért pénzt kérni, szerződés keretén belül?

Igen, erre 2015. november 1-től lehetőség van, a törvényben meghatározottak szerint.

Az árrés hogyan változik?

Az árrés-sáv megállapítás naptári év- periódusú, vagyis minden év elején az összes dohánybolt a maximálisan adható árrést kapja meg, ez cigarettánál 11,5%, egyéb dohányáru esetében 13%. Fontos, hogy a sávoknál a forgalom sáv együtt értendő a cigarettára és az egyéb dohánytermékekre, de csak a jövedéki termékek számítanak bele. Majd annak függvényében, hogy mekkora a bolt forgalma az év végéig vagy ebben a kedvezőbb sávban marad, vagy ha a vásárolt mennyiség értéke alapján a második sávba kerül, akkor az azon felüli termékekre már alacsonyabb árrést számolunk. Minden év január elsejétől nullázódik a periódus, vagyis mindenki újra a legmagasabb árréssel indul.

Honnan tudom letölteni az elektronikus számlát?

Az elektronikus számlához az I-Számla Kft. által küldött e-mail-ben található link segítségével jut hozzá, de a kiállított elektronikus számlát a www.i-szamla.hu weboldalon, a saját felhasználói fiókba történtő belépés után is le lehet tölteni.

Nem elegendő a rendelkezésre álló hitelkeret. Van lehetőség a hitelkeret megemelésére?

Limitemelési kérelem benyújtására e-mail formájában van lehetőség, melyet az ugyfelszolgalat@odbe.hu e-mail címre kell eljuttatni. A kérelmet az ODBE Pénzügyi Osztálya bírálja el, 5 munkanapon belül.

Mit kell tennem, ha rossz hivatkozással került elutalásra/befizetésre egy adott összeg?

Rossz hivatkozás esetén e-mailben ( ugyfelszolgalat@odbe.hu ; info@odbe.hu ) elküldött nyilatkozatával rendelkezhet arról, hogy a befizetett/utalt összeget melyik számla kiegyenlítésére kívánja fordítani.

Szállítólevél számra hivatkozhatok-e a kiegyenlítésnél?

Nem. Minden esetben a pontos számla sorszámra kell hivatkozni. Amennyiben a szállítólevél számára hivatkozik, az összeg felvezetésre megtörténik, de lekönyvelésére csak a számla kiállítását követően kerül sor.

3. Számítástechnikai kérdések

Milyen számítástechnikai felszereltséggel kell, hogy rendelkezzen a számítógépem, hogy biztonságosan tudjam használni az ODBE kezelőfelületét?

A kiskereskedőktől az ODBE on-line rendelési felülete csupán egy elfogadható böngészőprogram meglétét várja el. Ez lehet Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox is. Továbbá szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy megrendelését bárhonnan leadhatja, hiszen on-line rendszerünk nem helyhez kötött, így Ön akár otthonából is leadhatja megrendelését.

Véletlenül letöröltem az elektronikus számláimat, hol tudom újra letölteni?

Az ODBE által kiállított számláról a felhasználók az I-Számla Kft.-től e-mailt kapnak, melyben egy linket találnak. Itt érhető el a kiállított elektronikus számla. Ezen a linken keresztül bármikor le tudja a számlát tölteni korlátlan mennyiségben, valamint kérés esetén Ügyfélszolgálatunk is meg tudja küldeni az Önök részére a szükséges beazonosítást követően.

Ha lefagy a rendszerem és éppen rendelés közben voltam, akkor elölről kell kezdenem a rendelés elkészítését vagy megjegyzi a program, hogy hol tartottam?

Az online rendelési felület 5 percenként automatikusan menti a rögzített tételeket, tehát maximum 5 percnyi adat veszhet el, de a felhasználó akár minden berögzített tétel után letárolhatja a berögzített rendelését.

4. Track and Trace azonosítókkal kapcsolatos kérdések